luni, 1 august 2011

scrisoare de dincolo

la un post local de radio
crainica anunța din oră în oră cu
o voce impersonală
că s-a scumpit gramul de aer
sufocarea îmi coboră în piept
cu pași de hienă
aseară l-au dezgropat pe oleg
fiul de cristal al vandei avea buzele încă vii
pe brațe îi crescuseră ierburi alese minunății

o da oleg stătea acum drept în mijlocul căsuței de la țară
cu miros de mușcate strivite
așa l-au întâlnit toți vecinii și-l întrebau cu ochii mișcători
cum e prietene acolo în adâncuri
mai îmbracă îngerii hainele albe și aripi de lilieci
mai învârt flăcăii și fetele noastre de sărbători horele
ca altă dată de se întuneca cerul
cocoșii mai aleargă zorii cu pintenii înfoiați

oleg clătina neîncrezător din cap când
spre unul când spre celălalt
și își murmura în barbă
ce-aș putea să vă spun ființe orbite încă
prizoniere în carapacea de coaste
se arcuia de șale și dispărea neașteptat pe ușă

dar le-a lăsat scrisoare de dincolo
pe fereastră
„oleg fiul de cristal al vandei cu buzele încă vii
las vouă cale dreaptă din petale albe de crin
drum neîncercat spre pântecele rotund al gaiei
așezământul orelor târzii când fluturii de plumb
se odihnesc pe fruntea zeiței cu salbă din cranii de copil”
..........................................................................
-te zăresc nepământeanule cu ochi aventurini
ești oleg ca un platan din talpă mi-ai crescut
și fiii mei îți stau în ramuri

Niciun comentariu:

amintiri

  Astăzi am o stare ciudată, de parcă mi s-a întors cineva uitat de demult într-o buclă de spațiu şi timp suspendat şi alergă prin mine, f...