vineri, 28 iunie 2013

despre emma

şi-a pus zvastica ziceau femeile de sticlă
pe buze şi-a creionat
sprâncenele-n albastru a
zâmbit zeflemitor stihiilor
prin geamul de la şase aşa
am cunoscut-o pe emma
fiica băcanului uscat
care striga scuipându-şi
bojogii pe uliţa evreiască:
,,avem bunătăţi avem bunătăţi,,
emma voia să pară emancipată
îşi tăia uneori în faţa oglinzii vieneze părul a la
marlene dietrich se uita mirată în vitrinele goale
umbra ei se ascundea în umbra umbrei altei
umbre se ascundea aşa
mereu mereu

nici nu mai respiram când auzeam
cuvântul interzis
sufletul meu se plia
peste sufletul emmei
soldaţii aruncau sălbatic
de la o vreme
în groapa
adâncă
fără de margini
flori flori neparfumate
flori de plastic greoaie
urâte şi contestate de stilişti
asurzitoare icnete
!!ce naiba
!!!nu mă credeţi era
în vreme de război
putină decenţă
doamnelor
domnilor
nu-mi cereţi
atât de mult

Niciun comentariu:

amintiri

  Astăzi am o stare ciudată, de parcă mi s-a întors cineva uitat de demult într-o buclă de spațiu şi timp suspendat şi alergă prin mine, f...